klänning sydd i ett färgglatt tyg från Tygaffären! Mönster från Vogue.
tisdag 7 oktober 2014
Min höstplan 2014
Jag är med i en sy-grupp som går ut på att man ska planera sina projekt
inför varje årstid, detta är mitt resultat av hösten.
Det är väl inte min starkaste sida att planera sömnaden och tyginköpen i förväg, jag älskar ju att få vara impulsiv i skapandet när allt annat är så planerat och strukturerat. Men jag kanske lär mig något på detta också ;)
Det är väl inte min starkaste sida att planera sömnaden och tyginköpen i förväg, jag älskar ju att få vara impulsiv i skapandet när allt annat är så planerat och strukturerat. Men jag kanske lär mig något på detta också ;)
tisdag 12 augusti 2014
måndag 11 augusti 2014
Klänning
Min första Cecilaklänning (som blivit användbar) :) Mönstret är lite omritat men utgår från Onion 2035 och tyget är ett par stuvar från Stoff&Stil. Känner mig rätt nöjd med resultatet så nu ska jag sy fler 😃
tisdag 5 augusti 2014
tisdag 22 juli 2014
måndag 21 juli 2014
fredag 4 juli 2014
torsdag 19 juni 2014
Klänning
Tidigt i våras sydde jag den här för att använda på en fest.
Tyget kommer från tygaffären och mönstret är ett litet hemmabygge.
Och om ni undrar, festen var väldigt lyckad :)
Haremsklänning
En kombinerad klänning/haremsbyxa som kommer användas mycket i sommar.
Tyget köpte jag på tygmarknad i London i våras.
måndag 12 maj 2014
söndag 16 mars 2014
Tunika
Jag har varit väldigt dålig på att lägga in bilder på saker som jag sytt det sista.
Det kan bero på att jag tycker det är roligare att sy än att blogga :)
söndag 2 februari 2014
Present väskor
De här söta tvillingarna hade födelsedagskalas igår (91 år var), man ska ju inte nämna en kvinnas ålder men i detta fallet är det nog okey. I present fick de varsin väska med hus på, men olika färg på innerfickan så de inte blandar ihop dem.
söndag 26 januari 2014
söndag 19 januari 2014
Tröja
Testar ett nytt mönster på tröja i ett av tygerna som följde med hem från New York. Väldigt skön kvalité på tyget men känner mig lite osäker på om jag gillar modellen.
tisdag 10 december 2013
Necessär
En stor necessär som räcker till när man ska ut och resa har jag saknat. Den här fick fack med dragkedja på både utsidan och insidan och lite gummiband att fästa större flaskor i så de inte far omkring. Tyget är ett vaxdukstyg. Jag ser fram emot att få testa den :)
tisdag 26 november 2013
Thermobyxor, Nej tack!
Jag har funderat ett tag på att sy mig en thermo-kjol och så sprang jag på det perfekta tyget igår. Det är ett quiltat tyg med en insida av fleecepäls, mjukt och skönt. Varm var den också, testade den på jobbet idag när det var -4°och den höll verkligen måttet. Detta kommer vara en favorit i vinter.
fredag 8 november 2013
Nya lakan
Min mamma broderade så vackra lakan som bara har legat i skåpet. Nu har de äntligen blivit omsydda till påslakan så de blir använda igen. Helt klart våra skönaste lakan och verkligen en annan kvalité än de man normalt köper i affären. Det kommer nog bli besök på loppis för att hitta fler lakan av den gamla tjocka härliga sorten.
Etiketter:
sytt,
Sytt till hemmet
Plats:
Göteborg Kungssten Sweden
torsdag 3 oktober 2013
Leggings
Har ritat mig ett bra mönster på leggings så nu ska det bli lite roliga färger i garderoben. Först ut ett par marinblå och ett par lite mer färgglada cerise.
lördag 28 september 2013
måndag 16 september 2013
Babykläder
Haremsbyxor och tröja till en liten Iris sydda i ett retrotyg designat av Maud Fredin-Fredholm. Mer om henne och hennes fina tyger kan du läsa här
tisdag 3 september 2013
Maskinparken utökad
Jag tror jag missade att visa det här! Min Husqvarna och jag var inte så bra kompisar så nu har hon fått en ny chans i ett nytt hem. Och hit har det flyttat en riktig skönhet, en Janome MC 6600 som bara har visat sig från sin bästa sida. En ny kompis och jag hoppas på en lång vänskap ;)
Tunika
Nu är jag igång igen, skönt!
Kvällens sömnad blev en tunika sydd i ett modifierat mönster. Tyget kommer från Italienska modetyger och är en viskos jersey, inköpt på symässan i våras.
Kvällens sömnad blev en tunika sydd i ett modifierat mönster. Tyget kommer från Italienska modetyger och är en viskos jersey, inköpt på symässan i våras.
Summer Basic
Efter en hel sommar utan sömnad ska jag försöka att komma igång igen. Först ut är en Summer basic med en dekoration av spetsduk.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)











































